Een laadstation op het werk

elektrische-auto-verkoop

Inmiddels rijden er steeds meer mensen in Nederland in elektrische voertuigen, maar blijft het aantal laadstation is achter. Veel werknemers merken dat er op het werk te weinig laadstations beschikbaar zijn om aan de vraag van het laden te voldoen.

Volgens het VZR (Vereniging Zakelijke Rijders) is het de hoogste tijd dat werkgevers het voorbeeld geven om meer laadstations te gaan plaatsen op het werk. In het geval van utiliteitsbouw met meer dan 10 parkeervakken op hetzelfde terrein is minimaal 1 oplaadpunt vereist. Er moet bovendien leidinginfrastructuur worden aangelegd voor 1 op de 4 parkeervakken. Echter gelden deze regels alleen voor parkeerterreinen die ingrijpen worden gewijzigd of volledig nieuw worden aangelegd.

Toch zijn er ook regels voor bedrijven met bestaande parkeerplekken. Als er niet verbouwd gaat worden, dan is een bedrijf nog steeds verplicht om duurzame stappen te nemen. Daarbij komt kijken dat per 25 parkeerplaatsen 1 geschikt is voor het opladen voor een elektrische auto. Dit moet voor 2025 gerealiseerd zijn.

De toegankelijkheid om de elektrische auto te kunnen opladen op verscheidene plekken moet door deze maatregelen toenemen. Het moet voor een ieder eenvoudig zijn om een laadpaal te vinden en te kunnen gebruiken.

Doordat het aantal elektrische auto’s snel toeneemt en de laadstations achterblijven, kan het voor een bedrijf zelfs rendabel zijn om de parkeerplekken openbaar te maken. Voor het opladen van de elektrische auto kan een vergoeding gevraagd worden. Hierdoor maak je het voor je bedrijf ook nog eens interessant op economisch gebied.

Offerte aanvragen

Vraag in sléchts 3 klikken een vrijblijvende offerte aan